top of page

(Feu clic al lateral per obtenir més informació sobre els diferents projectes del centre)

View_of_Santa_Maria_del_Fiore_in_Florence.jpg

CAPUT MUNDI (VIATGE A ITÀLIA BATXILLERAT)

​

Nascut com un viatge cultural de les matèries humanístiques i socials del centre, el viatge a Itàlia de batxillerat s'ha convertit en una veritable institució del centre on no només participen els alumnes de les modalitats humanístiques i socials del centre, sinó tot el conjunt dels alumnes de batxillerat del centre. 

Fins i tot en moments difícils com els de la pandèmia entre 2020 i 2022, el viatge a itàlia ha estat present. Fins i tot en aquests moments els alumnes han tingut l'oportunitat d'aproximar-se a unes ciutats i a un temps que van meravellar al món. Una oportunitat d'apropar-se a aquelles ciutats que van ser capitals del món. 

Image by Jessica Ruscello

BIBLIOTECA DE CENTRE

​

La principal funció de la biblioteca és oferir un espai d’estudi, d’autoformació i de consulta. Ofereix material de tipologia diversa com ara revistes especialitzades, enciclopèdies temàtiques, lectures prescriptives i accés a internet.

Els principals protagonistes d’aquest espai són els alumnes de 3r d’ESO que, des de la matèria optativa anomenada BiblioRevolució, segueixen un pla de treball que contempla, a més de la seva pròpia formació, tasques diverses relacionades amb l’organització de l’espai, la catalogació dels recursos i també la dinamització de la lectura al centre.

Tots plegats treballem per garantir el bon funcionament de la biblioteca, amb l’objectiu que sigui un espai per a la lectura, un espai per al coneixement i per a l’autoaprenentatge.

​

Image by Sigmund

SOM COOPERATIVA

​

Els grups Hèrcules, són l'eina del programa de diversificació curricular de l'Institut Vilanova.

“Aquests programes comporten una organització curricular diferent i, eventualment, un horari de permanència al centre també diferent, ja sigui perquè comparteixen l’escolaritat ordinària amb altres activitats externes al centre o perquè els centres organitzen altres activitats en altres espais.”

És per això que es proposa la creació d'una Cooperativa al grup Hèrcules de 3r d'ESO del nostre institut. Les cooperatives d’alumnes són una estratègia pedagògica que posa al centre l’alumnat, integra diferents competències, continguts i matèries, i permet una reflexió crítica del món (coneixent i posant en pràctica models econòmics i productius alternatius), alhora que permet desenvolupar competències clau per a la vida i el futur professional.

LOGO GIR PNG.png

GRUP D'IMPULS A LA RECERCA (GIR)

​

El Grup d'impuls a la Recerca (GIR) és una eina d'atenció a la diversitat destinada a l'alumnat capacitat i motivat per anar més enllà dels aprenentatges prescriptius de les diferents matèries. Des del GIR fomentem el coneixement del mètode científic, la realització de recerques sobre temàtiques triades pel propi alumnat, el treball en grup i la participació en premis i certàmens científics, havent rebut diversos guardons tant  a nivell individual com col·lectiu.

Solidaritat1.png

SERVEI COMUNITARI (SC)

​

Què és el Servei Comunitari? El Servei Comunitari per a l'alumnat de secundària obligatòria, és una acció educativa, en el marc del currículum obligatori, que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l'exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat. La dedicació horària al desenvolupament del Servei comunitari és de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat. Aquest curs escolar, es realitzarà el Servei Comunitari amb l'alumnat de 4t d'ESO.

PROJECTE BOSC
Camino de bosque

PROJECTE EL BOSC (1r ESO)

​

Dues hores a la setmana l'alumnat de 1r d'ESO gaudeix d'una aproximació interdisciplinar al món del bosc. El departament de Ciències Naturals encapçala un equip de professores i professores de tots els departaments que pretén construir sinergies experimentals entre teoria i entorn.

​

​

PROJECTE EM
Projecte Edad Mitjana.jpg

PROJECTE EDAT MITJANA (2n ESO)​

​

Dues hores a la setmana l'alumnat de 2n d'ESO gaudeix d'una aproximació interdisciplinar al món de l'Edat Mitjana. El departament de Ciències Socials encapçala un equip de professores i professors de tots els departaments que pretén redimensionar el coneixement sobre aquest període històric tant important pel naixement de la nostra cultura, del folklore i de les tradicions. 

PROJECTE H/H
Projecte hort.jpg

PROJECTE HORT/HIVERNACLE (3r ESO)

​

Des de la construcció del seu propi hivernacle fins a la producció de verdures i hortalisses, el projecte hort/hivernacle introdueix l'alumnat de 3r d'ESO en petits projectes en un context pràctic i de resolució de problemes. Els departaments de Ciències Naturals i Tecnologia encapçalen la realització d'aquest projecte.

HERCULES
Pràctiques_empresa.jpg

PROJECTE HERCULES (3r I 4T ESO)​

​

Un grup-classe afegit a 3r i 4t d'ESO  que pretén atendre la diversitat de l'alumnat i realitzar una primera aproximació al món laboral a través de pràctiques d'empresa. El grup compte amb el suport del Departament d'Orientació cosa que permet establir adaptacions del currículum adaptades a les necessitats dels diferents alumnes. 

PROJECTE CORAL
CANT_CORAL.jpg

PROJECTE CORAL

​

Projecte d’etapa en el qual poden participar tots els alumnes que així ho desitgin. Els alumnes assajaran amb el professor de Música un dia a la setmana per organitzar els diferents esdeveniments festius que hi ha al llarg del curs i participaran també a la Trobada de Corals.

COAE
festes.jpg

COAE​

​

Comissió Organitzadora d’Activitats Extraescolars formada per la Coordinadora d’activitats extraescolars i un conjunt d’alumnes de l’ESO i el Batxillerat que, de forma voluntària, es reuneixen i discuteixen sobre les possibles activitats lúdiques i festives que s’organitzen en el centre.

ARQUEOLOGIA
arqueologico.jpg

PROJECTE ARQUEOLOGIA

​

Des de l'ESO fins al batxillerat l'obertura d'un jaciment arqueològic als voltants del centre permet tractar aquesta disciplina de la història des d'un punt de vista totalment interdisciplinar amb col·laboracions entre els diferents departaments del centre.  

CONVIVÈNCIA
Convivència.jpg

COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA

​

Tot i no tractar-se ben bé d’un projecte, el considerem com a tal ja que està format per diferents membres de la comunitat educativa (direcció, cap d’estudis, un professor del Consell Escolar i un pare/mare del Consell Escolar). En aquesta Comissió, que es reuneix setmanalment, s’intentarà donar resposta a tots aquells conflictes que puguin anar sorgint en el dia a dia del centre.

LOGOS
Humanitats.jpg

PROJECTE D'IMPULS ALS ESTUDIS HUMANÍSTICS

​

El projecte Logos es du a terme a 4t d’ESO per a l’alumnat que tria l’itinerari humanístic. La finalitat del projecte consisteix en oferir, mitjançant les matèries de Llatí i Filosofia, una visió multidisciplinària de les humanitats que integri alhora l’aportació de les ciències socials i les arts com a formes de coneixement del món. Aquest abordatge, a més, incorpora metodologies innovadores que potencien les competències digitals de l’alumnat, així com les personals i socials que es desprenen del treball en grup i la resolució de problemes.

bottom of page